Search
Filtre generale
Exact matches only
 
Search
Filtre generale
Exact matches only

Ce alimente sa consumi pentru un creier sanatos

Creierul este indubitabil cel mai important organ din corpul nostru. Cu ajutorul sau ne controlam miscarile, vorbim, gustam, auzim, recunoastem forme, traim emoții si ințelegem sensul cuvintelor.

Pe masura ce imbatrânim, dar si daca avem anumite vicii, sanatatea creierului se poate degrada treptat. Pentru a te asigura ca iți menții activitatea cerebrala la cote maxime, e bine sa introduci in dieta anumite alimente bune pentru creier si memorie.

Pentru ce alimente trebuie sa optezi

O alimentație echilibrata te ajuta sa iți pastrezi intregul corp in forma. Exista insa anumite alimente care sunt considerate sanatoase in special pentru creier.

Peste gras

Bogat in acizi grasi Omega-3, pestele gras este unul dintre cele mai bune alimente pentru regenerarea sistemului nervos. Aceasta categorie include somonul, macroul, sardinele, hamsiile si heringul. Vitali pentru menținerea funcției normale a creierului, Omega-3 faciliteaza comunicarea intre neuroni si mențin mintea tânara mai mult timp.

Nuci

Nucile imbunatațesc concentrarea, memoria, dar si odihna, cea din urma fiind obligatorie pentru o activitate cerebrala normala. Cele mai bune sunt nucile „clasice”, urmate de migdale, alune si arahide.

Fructe de padure

Funcțiile creierului pot fi imbunatațite prin consumul regulat de fructe de padure precum afine, zmeura, macese, mure sau coacaze. Un studiu publicat in Neural Regen Res a demonstrat ca aceste fructe pot preveni bolile neurodegenerative legate de vârsta si pot imbunatați funcțiile motorii si cognitive.

Turmeric

Este adevarat, si condimentele ne pot ajuta memoria! Dovada sta in turmeric, mai exact in compusul numit curcumina, un antioxidant puternic. Acesta are proprietați antiinflamatorii si poate proteja celulele impotriva daunelor cauzate de radicalii liberi. Beneficiile pentru creier includ imbunatațirea memoriei si a starii de spirit.

Salvie

Salvia poate imbunatați memoria si creste vigilența. In plus, te poate ajuta sa fii mai calm, iar in boala Alzheimer poate ameliora simptomele.

Cafea

Cafeaua este una dintre cele mai consumate bauturi din lume. Pe termen scurt, poate imbunatați timpul de reacție si invațarea, iar utilizarea pe termen lung are beneficii la pacienții de Parkinson si Alzheimer. Consumul in exces trebuie evitat, ducând la palpitații, insomnie, anxietate si nervozitate.

Ciocolata neagra

Mai multe studii au demonstrat ca fluxul sangvin al creierului, nivelul de oxigen si funcția nervoasa pot fi imbunatațite printr-un consum moderat de ciocolata neagra. Atenție, ciocolata „adevarata” are un conținut de minim 70% cacao si foarte puțin zahar.

Avocado

Acest fruct conține grasimi sanatoase care susțin activitatea creierului. Mai exact, reduce tensiunea arteriala care este direct legata de declinul cognitiv.

Ulei de masline extravirgin

Acest tip de ulei este bogat in vitaminele E si K, antioxidanți si grasimi sanatoase monosaturate. Combinația are efecte deosebite pentru creier, incetinind procesul de imbatrânire.

Sfecla rosie

Consumata regulat, sfecla poate reduce riscul de apariție al demenței. Acest lucru se datoreaza conținutului mare de nitrați care contribuie la cresterea fluxului sangvin si la imbunatațirea funcției cognitive.

De ce ai nevoie si de suplimente pentru creier in alimentație

In unele cazuri, corpul nu asimileaza bine vitaminele si mineralele din hrana. Mai mult, daca ai o viața foarte ocupata, poate fi dificil sa iți gatesti mereu acasa pentru a te asigura ca obții toți nutrienții necesari. De aceea, e recomandat sa iei si suplimente alimentare pentru creier. Acestea sunt chiar necesare in cazul persoanelor in vârsta sau care sufera de anumite afecțiuni.

Capsulele cu lecitina sunt excelente pentru imbunatațirea memoriei, având un rol important de susținere a efortului intelectual. Aceasta substanța are puterea de a reface membrana neuronala si intervine in transferul impulsurilor nervoase.

capsule cu lecitina

Ginkgo Biloba este un alt produs naturist recomandat pentru buna funcționare a corpului. Beneficiile sale includ protejarea neuronilor impotriva leziunilor, imbunatațirea circulației sanguine cerebrale si oxigenarea a acestuia. In plus, poate ameliora afecțiunile oculare si contribuie la vindecarea bolilor de piele.

Ce alimente sa consumi pentru un creier sanatos

Capsulele Neuro PS Fosfatidilserina sunt vitale pentru sanatate. Sunt recomandate in special celor bolnavi de Alzheimer, cu deficite cognitive si de memorie, cu activitate cerebrala redusa sau care au sechele dupa congestii cerebrale. E bine sa fie consumat si de catre elevi si studenți cu probleme de memorie sau supusi la eforturi susținute precum examenele.

Ce alimente sa consumi pentru un creier sanatos

In afara de aceasta mâncare recomandata pentru sanatate si suplimente, asigura-te ca ai o viața activa, te hidratezi suficient, eviți stresul si iți stimulezi constant memoria. Menținerea unei bune sanatați a creierului este cheia pentru o viața lunga si fericita.

0/5 (0 Reviews)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Distribuie acest articol:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn