Search
Filtre generale
Exact matches only

De ce avem nevoie de Vitamina C

De ce avem nevoie de Vitamina C

De ce avem nevoie de Vitamina C

Când vă gândiți la vitamina C, vă imaginați probabil un pahar cu suc proaspăt de portocale .

Poate vă imaginați rânduri de portocalii strălucind sub soarele din Florida. 

Probabil chiar vă gândiți la alte fructe citrice și cât de hrănitoare sunt. 

Vitamina C este probabil cea mai populară și mai cunoscută vitamină, dar ce știi de fapt despre asta? 

Să descoperim câteva fapte surprinzătoare despre ceea ce Vitamina C poate face pentru organism. 

Istoricul vitaminei C

Știați că Vitamina C poate ajuta la evitarea scorbutului?

 Din cauza a ceea ce știm despre Vitamina C, scorbutul este acum o boală rară. Înainte de descoperirea Vitaminei C și ce poate face, scorbutul a fost o boală comună care a apărut la indivizi subnutriți. 

În anii 1700, a fost foarte neobișnuit să existe alimente care conțin Vitamina C la bordul navelor. 

Chirurgul scoțian James Lind a dat suc de lămâie marinarilor bolnavi pentru a vedea dacă le-a îmbunătățit bolile pe navă. 

Până în 1795, Lind aproape eliminase scorbutul în flota navală britanică. 

Datorită reușitei sale cu suc de lămâie, Lind este de obicei creditat că a găsit leacul pentru scorbut, dar abia după mai mulți ani, în 1928, a fost izolat de chimistul maghiar Albert Szent-Györgyi. 

În cele din urmă, Szent-Györgyi a câștigat premiul Nobel pentru descoperirea sa. 

Vitamina C, cunoscută și sub denumirea de acid ascorbic, a fost, de asemenea, prima vitamină care a fost produsă chimic. 

De asemenea, animalele au nevoie de Vitamina C, dar multe animale o pot face în organism. 

Unii, cum ar fi cobaiul, vrăbii și liliecii au nevoie de Vitamina C la fel de mult ca noi și nu o pot face în corpul lor! 

Vitamina C în alimente

Majoritatea oamenilor asociază vitamina C cu citrice; cu toate acestea, multe alte alimente conțin și vitamina C. 

Fructele care conțin Vitamina C includ ananas, kiwi, pepene verde și, da, toate acele delicioase fructe de citrice, cum ar fi limes, lămâi și portocale. 

Există, de asemenea, multe legume care conțin Vitamina C. Broccoli, spanac, ardei verde și roșu, cartofi dulci și roșii toate conțin Vitamina C.

Astăzi, multe alimente și băuturi sunt fortificate pentru a conține Vitamina C.

Vitamina C în organism că organismul nu poate stoca Vitamina C? 

Ca și grupul complex B, Vitamina C este solubilă în apă și trebuie reînnoită zilnic. 

Din această cauză, este necesar să mâncați alimente nutritive care conțin această vitamină sau să luați suplimente. 

Vitamina C, sub formă de acid ascorbic, se află pe Lista medicamentelor esențiale a Organizației Mondiale a Sănătății, deoarece este nevoie de atâtea părți ale corpului. 

Vitamina C este implicată în formarea colagenului care contribuie la pielea sănătoasă și la țesutul conjunctiv.

  • Este, de asemenea, un antioxidant robust și ajută la lupta împotriva radicalilor liberi care contribuie la stresul oxidativ.
  •  Majoritatea oamenilor știu, de asemenea, că Vitamina C este unul dintre cele mai populare suplimente pentru a sprijini sănătatea imunitară.
  • Astăzi, deficitul de vitamina C este rar; cu toate acestea, se vede uneori la adulți subnutriți, inclusiv la vârstnici. 
  • Din fericire, astăzi avem multe opțiuni pentru a obține aportul nostru zilnic de vitamine C.
  • Suplimentele de vitamina C vin în mai multe forme, inclusiv cristale ușor de luat, care pot fi amestecate în băuturi sau alimente, vitamina C lichidă, vitamine masticabile și capsule acoperite .
0/5 (0 Reviews)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Distribuie acest articol:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Persoanele care au citit acest articol au comandat: