Go-Vita

Livrare Gratuita pentru comenzile de minim 249 lei!

Resveratrol. Afla beneficiile, proprietatile si utilizarile

Popularizat in urma cu 30 de ani, resveratrolul poate avea numeroase beneficii pentru sanatate, daca este consumat corespunzator. Afla care sunt proprietatile sale, in ce se gaseste si ce suplimente poti lua pentru a-ti ingriji sanatatea.

Ce este resveratrolul

Resveratrolul este un compus produs de unele plante ca raspuns la rani sau atunci cand atacate de agenti patogeni precum bacteriile sau ciupercile. A devenit un obiect de studiu pentru cercetatori in urma „paradoxului francez”.

In 1991, omul de stiinta Serge Renaud si-a prezentat urmatoarele observatii: desi francezii au un consum ridicat de grasimi saturate, rata bolilor cardiovasculare este scazuta. Iata ce explicatie au propus Renaud, un cardiolog si o dieticiana pentru acest paradox: combinatia dintre bucataria mediteraneana de sud-vest (bogata in uleiuri Omega-3), antioxidanti si un consum moderat de vin rosu creste colesterolul HDL si il reduce pe cel LDL.

Ce legatura are aceasta explicatie cu resveratrolul? Ei bine, compusul se gaseste in cantitati mari in coaja strugurilor si in vinul rosu. De atunci, cercetatorii au inceput sa studieze substanta, pentru a intelege mai bine cum poate fi folosita in favoarea sanatatii umane.

Care sunt beneficiile resveratrolului

Resveratrolul este un compus vegetal care se comporta ca un antioxidant. Te poti bucura de beneficiile sale consumand alimente care il contin sau prin intermediul suplimentelor. Mare parte din cercetarile efectuate pana in prezent s-au concentrat pe suplimente, care contin niveluri mai ridicate din aceasta substanta. Afla in continuare care sunt efectele sale pozitive asupra organismului uman.

Poate proteja creierul

Resveratrolul are efecte antioxidante si antiinflamatoare puternice, cu beneficii asupra celulelor creierului.

Pentru ca are o activitate metabolica ridicata, creierul foloseste mult oxigen. Din acest motiv, este mai susceptibil la atacul radicalilor liber decat alte organe ale corpului. Efectul acestora asupra creierului duce la pierderea memoriei. Astfel, antioxidantii protejeaza celulele acestui organ important.

In acelasi timp, inflamatia poate contribui la diverse afectiuni neurologice, printre care dementa, boala Alzheimer si accidentul vascular cerebral. Inflamatia poate deveni cronica din cauza dietei proaste, a imbatranirii, a lipsei exercitiilor fizice, obezitatii si diabetului. Putem ajuta creierul sa lupte mai bine impotriva acesteia cu ajutorul resveratrolului.

Poate scadea tensiunea arteriala

In 2014, mai multi cercetatori au efectuat o meta-analiza asupra a 6 studii cuprinzand un total de 247 de subiecti. Aceasta indica faptul ca un consum ridicat de resveratrol scade semnificativ nivelul tensiunii arteriale sistolice (TAS).

TAS reprezinta numarul „de sus” pe care il obtii cand iti iei tensiunea. Mai exact, atunci cand inima iti bate, ea impinge sangele prin artere catre restul corpului. Forta creeaza o anumita presiune asupra vaselor de sange, numita tensiune arteriala sistolica.

Iata care sunt diferentele dintre valori:

  • sub 120: tensiune normala
  • intre 120 si 129: tensiune ridicata
  • intre 130 si 139: hipertensiune etapa 1
  • peste 140: hipertensiune etapa 2
  • peste 180: criza hipertensiva

Astfel, o doza de peste 150 mg/zi de resveratrol poate scadea tensiunea arteriala sistolica, insa nu si pe cea diastolica (numarul „de jos”). Dozele mai mici nu au avut niciun efect.

Poate avea un efect pozitiv asupra grasimilor din sange

In cadrul unui studiu din 2016 efectuat pe soareci, oamenii de stiinta i-au hranit cu o dieta bogata in proteine si grasimi polinesaturate. In acelasi timp, soarecii au primit si suplimente de resveratrol.

Cercetatorii au descoperit ca nivelul colesterolului „bun” a crescut, in timp ce nivelul celui total, dar si greutatea corporala au scazut. Compusul poate reduce efectul unei enzime care controleaza productia de colesterol. In plus, avand un rol antioxidant, poate scadea colesterolul „rau”.

Poate ameliora durerile articulare

Deteriorarea cartilajului este unul dintre principalele simptome ale artritei. Boala cauzeaza dureri articulare si pierderea mobilitatii. Cand este administrat ca supliment, resveratrolul poate ajuta la protejarea cartilajului de deteriorare, asa cum arata un studiu publicat in International Journal of Molecular Sciences.

Poate ajuta in lupta impotriva cancerului

Desigur, oamenii de stiinta au studiat si efectele resveratrolului asupra cancerului, cauza principala de deces la nivel mondial. Ei au descoperit ca acest compus poate preveni replicarea si raspandirea celulelor canceroase prin modificarea expresiei genelor.

Cu toate acestea, studiile de pana acum au fost efectuate pe eprubete si animale. Astfel, sunt necesare mai multe cercetari pentru a spune daca si cum poate substanta sa fie utilizata pentru terapia cancerului la oameni.

Care sunt principalele surse de resveratrol

Asa cum spuneam mai sus, resveratrolul se gaseste in mod natural in unele alimente. Iata care sunt cele cu un continut ridicat, pe care e bine sa le introduci in alimentatia ta.

Struguri negri

Cantitatea de resveratrol din strugurii proaspeti variaza. In cazul celor rosii, o portie (aproximativ 160 de grame) poate avea intre 0,24 si 1,25 mg. Strugurii verzi au doar 0,03 mg.

Fructele mai contin si vitaminele A si C, potasiu, fier, folati, luteina si zeaxantina. Au putine calorii si un nivel ridicat de apa, fiind buni pentru hidratare. Beneficiile lor includ reducerea riscului de boli cardiovasculare, protectia impotriva pierderii de masa musculara, reducerea aparitiei de pietre la rinichi, atenuarea simptomelor de alergii si atenuarea puseurilor de menopauza.

Arahide

100 gr de arahide crude cu coaja contin 1,12 mg de resveratrol. Cele prajite au un continut mic, doar 0,006 mg pentru aceeasi cantitate. In mod surprinzator, o concentratie mai mare o au arahidele fierte: 0,412 mg. Le poti consuma in acest mod daca le folosesti ca ingredient in diferite mancaruri exotice.

Arahidele sunt o sursa sanatoasa de proteine, contin grasimi sanatoase, fibre, dar si cupru, magneziu, fosfor si vitaminele B1, B3, B7, B9 si E.

Cacao si ciocolata neagra

Pudra de cacao are 0,185 mg de resveratrol la 100 de grame. O poti utiliza in shake-uri si smoothie-uri, dar si in ciocolata calda.

Desigur, gasesti cacao si in ciocolata, insa aceasta varianta are mai multe calorii. Cu toate acestea, 100 gr de ciocolata neagra contine 0,035 mg de resveratrol. Ciocolata cu lapte are o cantitate foarte mica din aceasta substanta. In plus, contine mai multe grasimi, dar si cantitati ridicate zahar, motiv pentru care e bine sa limitezi consumul sau.

Capsuni

O portie de 100 gr de capsuni crude contine 0,35 mg de resveratrol. Iar daca luam in considerare ca putini sunt cei care consuma o cantitate atat de mica de capsuni, devine evident ca fructul este o sursa excelenta a acestui compus.

Capsunile sunt bogate si in vitaminele A, B6, B9 si E, cupru, iod, potasiu, fluor si mangan. In plus, au un continut scazut de calorii, fiind o gustare delicioasa si sanatoasa.

Fistic

Fisticul contine aproximativ 0,11 mg de resveratrol per 100 de grame. Mai este incarcat si cu alte substante nutritive, printre care fosfor, potasiu, vitaminele B1 si B6. Fata de alte nuci, are mai putine calorii si mai multe proteine.

Consumul sau ajuta bacteriile intestinale, reduce colesterolul si tensiunea, contribuie la scaderea glicemiei si mentine sanatatea ochilor.

Vin rosu

Un pahar de vin rosu contine de obicei aproximativ 1 mg de resveratrol. Desi este o sursa buna de resveratrol, cantitatile folosite in cercetarile medicale sunt oricum mai mari.

In plus, vinul contine alcool, deci nu e recomandat sa il consumi doar pentru beneficiile resveratrolului. Sub orice forma si indiferent de cantitatea consumata, alcoolul are efecte negative asupra organismului uman. Afecteaza modul de functionare al creierului, „omoara” neuronii, cauzeaza accidente vasculare cerebrale, creste tensiunea, cauzeaza ciroza, hepatita si pancreatita. Mai mult, este cunoscut oficial drept cancerigen.

Ce suplimente poti lua pentru resveratrol

Resveratrolul este utilizat mai des ca supliment alimentar, datorita concentratiei mai mare decat cea gasita in alimente. Daca ai nevoie de recomandari, incearca aceste 3 produse pline de beneficii.

Capsulele Resveratrol 250 mg cu extract de vin rosu are efecte benefice in diferite afectiuni de natura inflamatorie, precum astm, colite si boli cardiovasculare. De asemenea, mentine pielea tanara si sanatoasa, diminueaza ridurile, favorizeaza sanatatea ochilor si creste elasticitatea pielii.

Doza zilnica recomandata este de 1 capsula de pana la 4 ori pe zi, in timpul mesei.

Capsulele Natural Resveratrol 50 mg contin extract de vin rosu, Polygonum cuspidatum, ceai verde si seminte de struguri. Combinatia promoveaza functia cardiovasculara sanatoasa, un raspuns la stresul biologic si protejarea celulelor.

Doza zilnica recomandata este de 2 capsule pe zi. Nu ar trebui utilizat de femeile insarcinate sau care alapteaza.

Capsulele cu coenzima Q-10, resveratrol si seminte de struguri ofera un sprijin antioxidant triplu. Sprijina imbatranirea sanatoasa, amelioreaza circulatia venoasa si capilara, intareste peretii venosi, reduce radicalii liberi si imbunatateste oxigenarea si nutritia tesuturilor.

Doza zilnica recomandata este de 1 capsula de 2 ori pe zi, de preferat in timpul mesei.

Contraindicatii

Momentan nu au fost efectuate prea multe studii umane pentru a determina efectele adverse ale resveratrolului. Cu toate acestea, rezultatele au fost similare. Utilizarea pe termen lung (cateva saptamani sau chiar mai mult) si doze zilnice de peste 1000 mg au cauzat greata, dureri de stomac, flatulenta si diaree.

De aceea, e recomandat sa nu consumi o cantitatea prea mare de suplimente. Tine cont intotdeauna de doza zilnica recomandata de producator.

Cu un efect antioxidant puternic, resveratrolul are beneficii importante pentru sanatate. Pentru studiile efectuate pana in acest moment au fost utilizate suplimente cu cantitati mai ridicate decat cele regasite in alimente. De aceea, desi recomandam consumul alimentelor din acest articol, ia in considerare si folosirea suplimentelor de mai sus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Distribuie acest articol:

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

Persoanele care au citit acest articol au comandat: