7 sfaturi importante pentru creșterea imunității, confirmate de medici

O imunitate scăzută lasă organismul vulnerabil în fața bolilor. Iată ce poți face pentru a-ți crește imunitatea și a te menține sănătos!

Sistemul imunitar este o adevărată minune cu care a fost înzestrat corpul uman, fiind compus dintr-o rețea de celule ale organismului, specializate în apărarea acestuia împotriva virusurilor, bacteriilor, paraziților sau ciupercilor. Fără un sistem imunitar funcțional, orice interacțiune a organismului uman cu mediul înconjurător i-ar putea provoca, în timp scurt, moartea, din cauză că agenții patogeni ar invada instant celulele acestuia.

Dincolo de aceste cazuri izolate, scăderea imunității îți poate afecta viața prin dezvoltarea unor infecții, mai ales în lunile reci. Atunci ești ceva mai vulnerabil în fața răcelilor, a bronșitelor, sinuzitelor sau diverselor epidemii de sezon. Tocmai de aceea, este necesar să ai grijă de sistemul tău imunitar, să-i oferi echilibru și armonie. Vorbim de un sistem complex, care are nevoie de eforturile tale în direcții multiple: în alimentație, odihnă, sport, stil de viață, stare psihică și emoțională.

Cu toate că nu poți controla modul în care își desfășoară activitatea sistemul tău imunitar, tot poți lua niște măsuri pentru a-i da o mână de ajutor în perioadele în care imunitatea scade.

Află cum funcționează sistemul tău imunitar, cum să recunoști când imunitatea ta scade și ce poți face pentru a avea grijă de ea și la ce suplimente naturale poți apela în acest sens!

Cuprins

7 sfaturi importante pentru creșterea imunității, confirmate de medici

Ce este imunitatea și cu ce ne ajută organismul?

Este important să reții faptul că imunitatea nu este o simplă entitate, ci o întreagă rețea de celule, țesuturi, vase și organe. Astfel, anticorpii, adică celule sistemului imunitar, încearcă să elimine substanțele străine care intră în corp și le memorează pentru a le distruge rapid în viitor (pe acest principiu funcționează și vaccinurile). Timusul, măduva spinării, globulele albe, splina, ganglionii, vasele limfatice și amigdalele sunt structurile care secretă celulele imune.

Pe lângă sistemul imunitar înnăscut (dobândit la naștere de la mamă), care asigură apărarea împotriva germenilor întâlniți de mamă de-a lungul vieții, există și sistemul imunitar dobândit, dezvoltat în urma experienței fiecărui organism cu diversele boli cu care are contact. Ambele tipuri acționează împreună la contactul cu agenții dăunători, dar te apără și de problemele cauzate de agenții neinfecțioși (arsuri solare).

Fiindcă imunitatea este un complex de componente, este esențial ca fiecare părticică să funcționeze la capacitate maximă, pentru ca organismul tău să fie apărat împotriva bolilor și a infecțiilor. În acest sens, este recomandat să-i oferi corpului tău nutrienții necesari, odihnă și un stil de viață sănătos, pentru a putea avea parte de un sistem imunitar echilibrat. 

În general, este necesar să ai ceva mai multă grijă la schimbarea anotimpurilor, când trebuie să iei măsuri suplimentare pentru a-ți susține imunitatea!

Cum recunoști semnele unei imunități scăzute?

Având în vedere că moderația este recomandată în toate, nici sfaturile privitoare la întreținerea sistemului imunitar nu fac excepție. Scopul tău este să obții un sistem imunitar puternic, dar și echilibrat și armonios. 

Prin urmare, un răspuns imun prea puternic este la fel de rău ca unul scăzut! Astfel de exemple când răspunsul imun este prea puternic sunt reacțiile alergice la substanțele obișnuite din mediul înconjurător (sistemul imun produce anticorpi împotriva unor substanțe inofensive) sau bolile autoimune, cum ar fi lupusul eritematos, prin care sistemul imunitar creează anticorpi împotriva propriilor țesuturi. 

În cazul imunodeficienței, organismul este mult mai predispus să devină victima infecțiilor, cu simptome mai grave și mai prelungite. O imunitate scăzută predispune inclusiv la un risc crescut de cancer, din cauza faptului că anticorpii nu mai acționează cum ar trebui împotriva celulelor canceroase.

Există câțiva factori care duc la scăderea imunității: alimentația dezechilibrată, săracă în nutrienți, stresul, care produce dezechilibre hormonale în organism și inhibă activitatea leucocitelor, odihna insuficientă, fumatul, antibioticele administrate necorespunzător sau excesiv, factorii de mediu (pesticidele, aditivii alimentari, poluanții etc.).

Iată câteva simptome ale unei imunități scăzute, la care să fii atent:

  • insomnii;
  • stări de oboseală cronică;
  • probleme digestive (lipsa apetitului, greață, diaree);
  • infecții respiratorii (răceli, bronșită, pneumonie), ale urechii sau ale sinusurilor;
  • infecții urinare sau la nivelul tegumentelor (herpes sau candidoză);
  • inflamația și infecția organelor interne;
  • inflamația ganglionilor limfatici;
  • probleme la nivelul celulelor sangvine (anemie).

7 sfaturi pe care să le urmezi pentru întărirea sistemului imunitar

Acum că ai aflat cât de important este să ai grijă de funcționarea corectă a sistemului tău imunitar, îți prezentăm și câteva sfaturi despre ce ai putea face pentru întărirea acestuia. Așa cum am menționat mai sus, este indicat să iei măsuri în mai multe direcții:

  • Consumă alimente bogate în vitamine

Se acordă o importanță deosebită vitaminei C, așa cum probabil deja știi, datorită faptului că aceasta reduce simptomele și durata răcelilor, ajutând la producerea de noi globule albe. Există surse naturale din care poți prelua această vitamină: legume, precum: varza, ardeiul, pătrunjelul, sau citrice și fructe de pădure.

Vitamina D, sintetizată în contact cu soarele, la nivelul pielii, este necesară sistemului imunitar mai ales în anotimpurile reci, când nu avem atât de mult acces la soare și suntem predispuși răcelilor. Alimente precum peștele, lactatele sau ciupercile conțin vitamina D, dar există pe piață și multe suplimente naturale de calitate cu vitamina D! 

De asemenea, alături de vitamina D, pentru întărirea sistemului imunitar funcționează și vitamina A (ce se găsește în legume, precum: morcovul, dovleacul, ciupercile și altele) și vitamina E (ce se găsește în uleiurile vegetale nerafinate). De asemenea, poți apela la suplimentele naturale cu vitamine sau multivitamine pentru rezultate mai rapide.

  • Consumă alimente bogate în minerale

Pe lângă vitamine, un aport optim de minerale este esențial pentru un sistem imunitar puternic. 

Astfel, zincul luptă împotriva infecțiilor, participând direct la activitatea timusului, care produce globulele albe și anticorpii. Dacă suferi de un deficit de zinc, consumă fructe de mare, pește, dar și carne și ouă. 

Magneziul stă și el la baza producției de globule albe și ajută enorm în perioadele de stres și oboseală. Așadar, apelează cu încredere la germenii de grâu sau orz, la fructe uscate, leguminoase sau ciocolata neagră pentru a obține aportul de magneziu necesar.

De cealaltă parte, fierul ajută la formarea globulelor roșii și a limfocitelor, iar lipsa lui duce la stări de anemie sau viroze respiratorii. Găsești aportul necesar de fier în carne, pește, fructe de mare sau legume cu frunze verzi. Atât fierul, cât și seleniul au nevoie de vitamina C pentru a fi sintetizate mai rapid. De asemenea, poți apela la suplimente naturale cu minerale, precum seleniul, un alt mineral cu rol important în întărirea imunității.

  • Hrănește-te conștient și corect

Așa cum am discutat și până acum, mare parte din ce poți face pentru a-ți întări sistemul imunitar stă în opțiunile tale alimentare. Așadar, fii conștient de alimentele care îți protejează organismul de boli și te ajută să lupți împotriva lor, oferindu-ți nutrienții necesari. 

Nu doar persoanele subnutrite din țările sărace au probleme cu un sistem imunitar slăbit, ci și cele din țările occidentale. Cauza o reprezintă excesele alimentare și produsele bogate în zahăr, grăsimi nesănătoase, dar sărace în vitamine și minerale, cu o mulțime de aditivi și coloranți. Această alimentație are același rezultat: scăderea imunității și înmulțirea bolilor. 

Iată câteva idei de alimente care susțin un sistem imunitar puternic:

  • Usturoiul crud;
  • Citricele;
  • Proteinele (găsite în ouă, semințe de dovleac, carne de pui);
  • Alimentele vegetale (fructe, legume, nuci, semințe, leguminoase);
  • Grăsimile sănătoase (găsite în uleiul de măsline sau în somon).

În plus, o hidratare corectă promite o stare fizică bună; altfel, deshidratarea duce la dureri de cap, afectează performanța fizică, starea de spirit, concentrarea și funcționarea organelor interne, lucruri ce pot conduce la diverse afecțiuni.

  • Ai grijă de relația ta cu: somnul, stresul și sportul 

Activitatea fizică zilnică susține buna funcționare a sistemului cardiovascular, ajutând substanțele nutritive să circule către toate țesuturile. Acesta reduce și stresul, ai cărui hormoni suprimă activitatea celulelor imune. Iată câteva idei de activități fizice pe care le poți face în mod regulat: mersul pe jos în ritm rapid, ciclismul, exercițiile la sală, înotul, sporturile în echipă, exercițiile simple de acasă, jogging-ul sau drumețiile ușoare.

De asemenea, oferindu-i corpului tău odihna necesară (minimum 7 ore pe noapte), eviți dezechilibrele care pot apărea în timp. Dacă dormi mai puțin de 6 ore pe noapte, ești mai vulnerabil în fața infecțiilor.

Pentru un bun management al stresului și al anxietății, oferă-ți timp pentru activitățile care-ți fac plăcere și te relaxează, petrece timp alături de cei dragi și relaxează-te ori de câte ori ai nevoie. Altfel, organismul tău va secreta cortizol și anticorpii tăi nu vor mai avea grijă să lupte cu agenții patogeni ce vin din exterior. 

  • Susține activitatea de la nivelul florei intestinale

Intestinul are un rol deosebit în funcționarea optimă a sistemului imunitar. Asta se datorează faptului că bacteriile din flora intestinală luptă împotriva microorganismelor și a toxinelor care intră în corpul tău odată cu hrana. Astfel, peste 80% din activitatea imunitară pornește din intestin! 

Miliardele de bacterii din flora intestinală ajută la digestia hranei și la neutralizarea agenților patogeni, iar tu poți să le susții activitatea prin consumul unor alimente care conțin probiotice. Așadar, apelează la alimentele fermentate, precum: iaurturi, sana, kefir, varză murată, murături în saramură etc. sau la suplimentele cu probiotice, mai ales în perioadele când te confrunți cu probleme digestive sau pentru perioadele când consumi antibiotice.

  • Ține o cură de detoxifiere a organismului

Eliminarea toxinelor din organism este un alt pas evident care ajută la întărirea imunității. Corpul uman nu este ferit de substanțele toxice pe care le regăsește nu doar în alimentație și în apă, ci și în aerul pe care-l respiră. Astfel, detoxul devine necesar pentru ca organismul să-ți poată restabili echilibrul natural. 

Sunt câțiva pași care stimulează detoxifierea naturală a organismului și pe care-i poți practica. Un pahar cu apă călduță și lămâie, dimineața, pe stomacul gol, ajută la întărirea sistemului imunitar, la fel și consumarea unor ceaiuri din plante, precum ceaiul verde, de ghimbir, de anghinare, de mușețel, de rooibos sau de fenicul. 

Pentru un ajutor în plus în lupta cu toxinele, apelează la suplimentele naturale, de calitate, care ajută la detox: Oțetul din cidru de mere, Ceaiul Yerba Mate Taragui sau Dud alb Complex cu Scorțișoară și Gymnema.

  • Respectă regulile de igienă

Poate că pare redundant, dar trebuie menționat faptul că o simplă respectare a regulilor de igienă poate ține germenii la distanță, susținând sistemul imunitar. Așadar, spală-ți mâinile cu apă și săpun când gătești sau după diverse activități, spală și pansează toate rănile sau zgârieturile, acoperă-ți gura și nasul când tușești sau strănuți și nu rupe rănile cicatrizate.

Top 5 Suplimente naturale pentru creșterea imunității

Acum că ai aflat ce alimente, minerale și vitamine ajută la întărirea sistemului imunitar, este important să știi câteva variante de suplimente naturale care te vor ajuta în perioadele în care nu le poți obține în mod natural din mediul înconjurător. Așadar, poți apela la capsule și tablete de calitate, care să nu-ți suprasoliciteze organismul. 

Vitamina C, vitamina D3 sau suplimentele pe bază de zinc și quercetină te vor ajuta în perioadele critice, de tranziție între anotimpuri sau în sezonul rece, când gripa este tot mai prezentă.

Iată aici câteva recomandări de suplimente naturale care-ți vor fi de folos la întărirea sistemului imunitar:

  • Vitamina C 1000 mg

Nu este o surpriză faptul că Vitamina C ajută sistemul imunitar prin scăderea duratei manifestării simptomelor de răceală și gripă. În plus, aceasta crește rezistența organismului în fața agenților patogeni, prevenind îmbătrânirea prematură a acestuia.

Printre beneficiile pe care acest antioxidant puternic le mai aduce organismului tău se numără: reducerea oboselii, creșterea absorbției fierului, funcționarea normală a sistemului nervos, menținerea sănătății psihice și protecția vaselor de sânge.

7 sfaturi importante pentru creșterea imunității, confirmate de medici

Comandă Vitamina C 1000mg aici

  • Echinacea Complex

Această combinație între rădăcina de brusture, flori de soc și ardeiul iute Cayenne ajută în cazul simptomelor de răceală și gripă, întărindu-ți imunitatea. În plus, echinaceea stimulează producerea de globule albe și interferon, care luptă împotriva bacteriilor, fungilor și virusurilor. Echinacea Complex funcționează ca un adevărat antibiotic natural, ajutând în cazul infecțiilor și ajută la detoxifierea organismului.

7 sfaturi importante pentru creșterea imunității, confirmate de medici

Comandă Echinacea Complex aici

  • Vitamina D3 

O altă vitamină necesară în întărirea sistemului imunitar este vitamina D, care ajută și la asimilarea și fixarea calciului și fosforului în oase și dinți, prevenind toate bolile ce țin de sistemul osos; de asemenea, ajută și la metabolismul altor minerale. Este aliatul perfect în prevenirea tulburărilor nervoase, a stărilor de slăbiciune și a vulnerabilității în fața bolilor infecțioase. 

7 sfaturi importante pentru creșterea imunității, confirmate de medici

Comandă Vitamina D3 2000IU aici

  • Zinc  

Zinc Picolinat 25 mg este un supliment esențial pentru susținerea sistemului imunitar și combaterea stresului oxidativ, ajutând la vindecarea rănilor și a arsurilor și la sinteza DNA. Acesta stimulează procesul de asimilare a unor vitamine, la activitatea pancreasului, la menținerea acuității vizuale și ajută la buna funcționare a creierului.

7 sfaturi importante pentru creșterea imunității, confirmate de medici

Comandă Zinc Picolinate 25mg aici

  • ABC Plus Multivitamine

ABC Plus Multivitamine este un complex de multivitamine și multiminerale, care asigură necesarul zilnic complet de vitamine și minerale esențiale. Această formulă avansată asigură un aport optim de nutrienți necesari organismului și ajută la buna funcționare a sistemului imunitar. În plus, acesta nu conține: arome artificiale, îndulcitori artificiali, conservanți, zahăr, lapte, soia sau alte ingrediente nocive.

7 sfaturi importante pentru creșterea imunității, confirmate de medici

Comandă ABC PLUS Multivitamine aici

Este minunat câte poate face corpul nostru pentru noi, fără ca măcar să ne dăm seama! Dar tocmai pentru că devii conștient de aceste proprietăți vindecătoare ale organismului tău, este important să știi care sunt semnele pe care corpul ți le transmite când are și el nevoie de puțin ajutor din partea ta. 

Așadar, pentru a evita dezvoltarea infecțiilor și a bolilor, oferă-i alimentele proaspete și sănătoase de care are nevoie, odihnește-te și fă mișcare, evită stresul și fă-ți timp pentru ce-ți face plăcere. De asemenea, în perioadele solicitante sau de tranziție, nu ezita să apelezi la suplimentele care-i vor oferi corpului tău aportul necesar de vitamine, minerale și nutrienți!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Distribuie acest articol:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Persoanele care au citit acest articol au comandat: